Pillar: Ondersteuning in de salon

Hogans Agency ontwikkelde een totaaloplossing voor het beheer van informatie in de kapsalon: Pillar! Een applicatie die in korte tijd de steunpilaar van iedere medewerker is geworden. Inmiddels onmisbaar en klaar voor uitbreiding.

17 Sep 2016

Leestijd 3 minutes

Pillar: Totaaloplossing voor het beheer van informatie

Pillar kan het best worden omschreven als een totaaloplossing voor het beheer van informatie in een kapsalon. Deze oplossing is ontstaan uit het vraagstuk dat in de praktijk blijkt dat er op de werkvloer regelmatig onduidelijkheden zijn over werkinformatie in de salons. Dit kan gaan om lopende acties, aandachtspunten, komende events etc. Wat niet is onthouden of weer vergeten is kan simpelweg niet gebruikt worden. In het ergste geval kan dit resulteren in onbewuste (of bewuste) nalatigheid van medewerkers die niet beschikken over belangrijke informatie. De bron van deze informatie (manager) is niet altijd beschikbaar om opheldering of uitleg te geven over zaken die onduidelijk zijn. 

Met het gebruik van Pillar verschuift de verantwoordelijkheid voor informatie naar de medewerker

Na uitgebreid onderzoek naar alle stakeholders is Pillar in ontwikkeling gegaan. Met de livegang van Pillar is alle benodigde informatie altijd voor alle medewerker beschikbaar. Belangrijke informatie die gelijk nodig is zoals bijvoorbeeld de voorwaarden van lopende acties of informatie over een modellenavond over 4 weken. De speciaal voor Pillar ingerichte desktop in de salons is voor iedereen bereikbaar. Het dashboard van deze applicatie geeft een overzicht van de belangrijkste zaken die in de salon spelen. Door deze informatie voor alle medewerkers beschikbaar te maken de verantwoordelijkheid voor informatie van de manager naar de medewerker. Er is geen reden om niet op de hoogte te zijn. Iedere persoon kan zijn eigen tijd nemen om dagelijks de belangrijkste zaken in detail tot zich te nemen. Als er onduidelijkheden zijn hoeft er niet gewacht te worden op uitleg van een leidinggevende maar kan er zelf actie ondernomen worden.

Functionaliteiten Pillar

Een kort overzicht van enkele functionaliteiten die Pillar biedt. Deze functionaliteiten worden regelmatig bijgewerkt of verbeterd om de applicatie beter en gebruiksvriendelijker te maken. Ook worden en regelmatige nieuwe functionaliteiten toegevoegd.

Pillar nieuws Nieuws
Korte nieuwsberichten, mededelingen en informatie worden weergegeven op het dashboard. 

Pillar Todo Lists ToDo
Korte taken worden weergeven onder de ToDo-lijst op het dashboard. De (regio)manager kan hierop taken aangeven die dezelfde dag gedaan moeten worden. In de salon kunnen de medewerkers deze taken afvinken wanneer deze zijn uitgevoerd.

Pillar Aandachtspunten Aandachtspunten
Wanneer er zaken zijn die langer de aandacht eisen kunnen deze aangegeven worden onder aandachtspunten. Dit kunnen terugkerende punten zijn die voor een langere periode aandacht vereisen.

Pillar Lopende acties Lopende acties
De lopende acties in de salon worden getoond op het dashboard. Dit geeft een duidelijk overzicht van de huidige acties en looptijd. Meer informatie over deze acties wordt getoond wanneer er op de actie geklikt wordt. De acties zijn duidelijk beschreven met voorbeelden en voorwaarden. Ook is te zien in welke salon(s) deze actie geldig is. Het intern inzichtelijk maken van de lopende actie per salon maakt het voor de medewerkers gemakkelijk om deze naar de klant te communiceren.

Pillar Events Events
Op het dashboard worden de komende events weergegeven. Het kan hierbij gaan om internet of externe trainingen, haaravonden, teamuitjes etc. 

Pillar Behandelingen Behandelingen
Alle behandelingen die in de salon uitgevoerd worden staan hier beschreven. Deze zijn vooral belangrijk voor de medewerkers die nog in opleiding zijn. Deze digitale weergave van de behandelingen geeft aan wat belangrijk is en waar op gelet moet worden.

Pillar Modellen Modellen database
Alle personen die zichzelf ingeschreven hebben om model te zitten zijn hier weergegeven. De medewerkers kiezen voor de training de best geschikte modellen en maken met hen een afspraak voor in de salon. 

Deel dit artikel

Leer meer van Casestudies

Customer Journey Survey

Customer Journey Survey

ContentStrategieUXWeb

Modellen Database

ContentStrategieUXWeb