Verbeter je klantenservice en verhoog je leads met slimme chatbots!
Waarom een chatbot?
Chatbots bieden vele voordelen en mogelijkheden. Ze halen meer leads binnen dankzij 24/7 interactie en klanten kunnen tegelijkertijd geholpen worden.
Je bedrijf is bereikbaar tijdens de werktijden, mensen kunnen terecht voor problemen die ze hebben of vragen. Buiten de werktijden dat het bedrijf niet bereikbaar is zijn er ook mensen die jouw website bezoeken.
Stel je voor, het is rond 11 uur s’avonds en je website wordt bezocht door een bedrijf wat interesse heeft in jouw diensten. Je hebt geen chatbot, Ze hebben wel een paar eenvoudige vragen die ze graag beantwoord willen hebben. Ze kunnen alleen nergens het antwoord vinden. Ze zullen dan naar een concurrent gaan waar ze wel geholpen kunnen worden. Je loopt op deze manier veel leads mis en dat is zonde.
De chatbot groeit
Er wordt steeds meer gebruik gemaakt van de gedreven intelligentie van de chatbots. Hierdoor is de chatbot in staat om complexe menselijke zaken af te handelen. Daarnaast ondersteunen chatbots het imago van je bedrijf, doordat er gebruik wordt gemaakt van moderne technologie. Er word verwacht dat in 2025 de chatbot markt een waarde zal bereiken van 1,2 miljard dollar.
Waarom je kosten bespaart
Chatbots kunnen veel kosten besparen door meerdere gesprekken tegelijkertijd te voeren en het direct antwoorden. Chatbots vergroten je bereikbaarheid, dit komt doordat de chatbots dag en nacht actief zijn en doordat vragen verspreid worden. Juniper heeft uitgezocht dat tegen 2025 klantenservice chatbots ruim 11 miljard dollar aan kosten gaat besparen.
Waarom Social messaging populairder dan social media?
De 4 grootste social media platformen zijn al ingehaald door de 4 grootste social messaging apps. Door de gemakkelijke manier van contact groeit messaging en spreidt zijn bereik verder naar het bedrijfsleven. Dankzij de chatbot, die meegaat in deze trend kun je een bedrijf berichten op een laagdrempelige manier.
Verschillende soorten chatbots
Makelaardij chatbot
Ondersteunt bezoekers met het inplannen van bezichtigingen en laat woningen zien die relevant zijn. De chatbot laat alleen het aanbod zien waar de potentiële klant naar zoekt.
Klantenservice chatbot
vragen kun je verdelen in groepen waardoor medewerkers zich kunnen richten op de complexere vragen. Zo leert de chatbot veel voorkomende antwoorden te beantwoorden. Zo wordt de productiviteit hoger en de werkdruk lager.
HR chatbot
Voor elke medewerker is er de HR afdeling. Hier kunnen ze antwoord krijgen op vragen zoals hoeveel vakantie-uren ze nog tegoed hebben. Dankzij de chatbot bespaar je er veel tijd mee.
E-commerce chatbot
Deze chatbot is ideaal als digitale winkelassistent om klanten te adviseren of bezoekers speciale kortingen te geven om het kopen aantrekkelijker te maken. Je boost hiermee je verkoop en voorkomt lege winkelmandjes.
Betaalprocessen chatbot
Deze chatbot voor betaalprocessen kan je klanten helpen met het afrekenen van bijvoorbeeld bestellingen. Veel minder mensen haken af in het betaalproces dankzij deze digitale hulp.
Marketing en sales chatbot
De marketing en sales chatbot kan automatisch calls of demo’s inplannen met geïnteresseerde. Daarnaast zorgt de chatbot ervoor dat de bezoekers relavante informatie krijgen in ruil voor klantgegevens.
Tarieven
Essential
89 euro / per maand
- Chatbot voor alle kanalen
- 24/7 leads binnenhalen
- Statistieken, analyses en rapporten
Essential Pro
149 euro / per maand
- Chatbot voor alle kanalen
- 24/7 leads binnenhalen
- Statistieken, analyses en rapporten
- Koppelbaar met Whatsapp, Slack, SMS, Facebook enz.
Vele mogelijkheden en koppelbaar
Het komt steeds vaker voor dat bedrijven communiceren met hun klanten via Whatsapp, Messenger en SMS. Deze zijn makkelijk te koppelen aan een chatbot. Ook handige tools zoals agenda of herinneringen kun je er handig in toe passen.
Hogans biedt op maat naar volledig naar wens chatbots aan die zijn te koppelen aan elk soort softwarepakket. Zo mis je geen leads en gaat je klanttevredenheid tientallen percentages omhoog!
Benieuwd naar de chatbot of vragen? Neem gerust contact met ons op!
VoIP Telefonie
Ontdek de mogelijkheden van digitale telefonie.
VoIP Telefonie
Haal meer uit uw bedrijf met digitale telefoonverkeer. Niet alleen voordelig bellen, maar ook veel meer mogelijkheden. Koppelingen met software en andere tools.
E-mailmarketing
Verras en informeer klanten met nieuws, trends en aanbiedingen.
E-mailmarketing
Verras en informeer uw klanten met nieuws, trends en aanbiedingen. Laat zien dat u de specialist bent en waarom uw klanten met uw bedrijfs zaken doen.
Webshops
Gemakkelijk online verkopen. Bepaal zelf het niveau.
Webshops
Gemakkelijk online producten verkopen. Bepaal zelf het niveau. Van WooCommerce tot Magento 2. Van zelf invoeren van producten tot softwarekoppelingen.
Narrowcasting
Instore branding, inspiratie en informatie.
Narrowcasting
Inspireer en informeer klanten en medewerkers met Narrowcasting. Bewegende beelden met het logo van uw bedrijf trekt de aandacht van iedereen.
Websites
Online vindbaar en klaar voor conversie. Ook voor mobiele bezoekers.
Websites
Online vindbaar en klaar voor conversie met de nieuwste technieken. Ook voor mobiele bezoekers. Helemaal klaar voor de toekomst.
Social
Informeer en inspireer nieuwe en bestaande klanten.
Social
Bereik verschillende doelgroepen via de social kanalen. Informeer en inspireer nieuwe en bestaande klanten. Laat zien waar uw bedrijf mee bezig is.
Software
Transformeer uw bedrijf met software op maat.
Software
Transformeer uw bedrijf met software op maat. Automatiseer en digitaliseer processen. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Apps
Ontdek de mogelijkheden van smartphone applicaties.
Apps
Ontdek de mogelijkheden van smartphone applicaties en bedien uw doelgroep op maat. Kies de beste methode voor korte en lange termijn.
Advertisement
Direct nieuwe klanten met digitale promoties zoals Adwords.
Advertisement
Zorg direct voor nieuwe klanten met (betaalde) digitale promoties zoals Adwords. Doordat uitgaven en conversie gemeten worden zijn de kosten van een nieuwe klant duidelijk.
Data-oplossingen
Haal het maximale uit data. Ontdek nieuwe mogelijkheden.
Data-oplossingen
Haal het maximale uit uw data. Ontdek nieuwe mogelijkheden van opgeslagen data en genereer nieuwe mogelijkheden voor campagnes, promoties etc.