Customer Journey Survey

Als tool heeft Hogans Agency de Customer Journey Survey ontwikkeld. Deze tool wordt gebruikt bij kapsalons om oprechte feedback te krijgen van klanten.

Wat is de Customer Journey?

Als tool ontwikkelde Hogans Agency de Customer Journey Survey, die bij kapsalons gebruikt wordt om feedback te krijgen van klanten. Inmiddels kennen we veel online review tools zoals Google, telefoongids of treatwell, waar het doel van veel bedrijven is om een hoge score te halen. Wat overigens terecht is. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 91% van de consumenten op basis van reviews bepalen of een organisatie te vertrouwen is of niet (bron: BrightLocal). Leuk voor de nieuwe klanten die online aanprijzingen. Maar hoe zorg je ervoor dat je kapsalon zichzelf daadwerkelijk blijft verbeteren en onderscheiden? Dat is waar de Customer Journey Survey om de hoek komt kijken. Gericht op intern gebruik, oprechte reacties en feedback waar je mee aan de slag kunt gaan. En, beter nog, waar je je medewerkers op kan wijzen en aansturen. De Customer Journey Survey zorgt ervoor dat feedback direct binnenkomt, zodat het gelijk toegepast kan worden.

Wat maakt de Customer Journey zo uniek?

  • De vragen zijn gebaseerd op de 7 key momenten in de salon:

De etalage; Wat is de uitstraling van de salon? wat vind je van de salon?

Het welkom; Hoe word ik welkom geheten? Wat voor ervaring was het welkom voor u?

De diagnose; Begrijpt de medewerker wat ik wil? Helpt de medewerker mij goed?

Het wassen; Hoe heeft u de wasbehandeling ervaren? Wat vindt u van de gebruikte wasproducten?

De behandeling; Heeft u de juiste en voldoende aandacht gehad? Bent u tevreden met uw behandeling?

Het shoppen; Kreeg u het juiste productadvies? Waren de producten nuttig?

Het afscheid; Hoe was het afscheid? Was u tevreden met het afscheid?

  • Het stelt elke klant maar 1 van de 7 vragen, die willekeurig verstuurd worden

Dit zorgt voor een significant hogere response rate (30% t.o.v. de gemiddelde 10-15% voor externe survey’s) (bron: surveygizmo)

  • Het gegeven antwoord wordt gelijk verzonden na het aanklikken van het gewenste antwoord in de mail

Het antwoord wordt direct aangeklikt in de mail, zonder doorgestuurd te worden naar een andere website. Dit speciaal ontwikkelde systeem beperkt de afhakers tijdens de survey tot een minimum en draagt hierdoor bij aan de hogere response rate.

  • Het heeft de mogelijkheid om extra feedback te geven

Voor klanten die meer feedback willen geven dan alleen een score is er de mogelijkheid om dieper in te gaan op hun klacht of issue.

Leer meer van onze cases

Website en webshop Human Design Coach

Voor Human Design heeft Hogans een website gerealiseerd die informatie biedt over het Human Design Principe. Bezoekers kunnen ...
Case bekijken

Inova Hair B2B webshop

Voor Inova Hair heeft Hogans een moderne site gerealiseerd die met uitzonderlijk veel gemak voor het bestellen van ...
Case bekijken

De nieuwe website van Top Hoveniers Dauvillier

De nieuwe website van Top Hoveniers Dauvillier draagt bij aan het vertrouwen van bezoekers door professionaliteit uit te ...
Case bekijken

Huisstijl en website Allround Trading

Als International Trading Company is het onmogelijk om zonder een professionele indruk met vertrouwen te handelen. Dit geldt ...
Case bekijken

Een moderne website voor Koeman reclame

Koeman reclame wilde door een nieuwe website meegaan met de tijd. Wij hebben de website in 2019 geheel ...
Case bekijken

Webshop De Bruin B.V. met Magento 2

Met de realisatie van de nieuwe website/webshop van de Bruin B.V. komt een einde aan het scheiden van ...
Case bekijken

Online vakmanschap voor VDH Loodgieter

Voor de nieuwe website van VDH Loodgieter hebben we gebruik gemaakt van Hogans Play. Door dit systeem te ...
Case bekijken

Hogans brand TEDx Wageningen University

6 november was het zo ver. Het allereerste TEDx Wageningen University event! Deze events zijn eendaagse conferenties volgens ...
Case bekijken

Hogans maakt de perfecte website voor Schaafsma Kliniek

Omdat wij bij Hogans er alles aan doen om onze websites zo perfect mogelijk te maken. Vinden wij ...
Case bekijken

Point of Sale Promotion voor Fast Forward Nutrition

Voor Fast Forward Nutrition ontwikkelde we een vloerdisplay. Om de producten van Fast Forward Nutrition beter onder de ...
Case bekijken