Branding met Snapchat

Met meer dan 200 miljoen gebruikers en 400 snaps per dag is Snapchat inmiddels niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Toch is de kans groot dat je zelf geen gebruik maakt van deze populaire applicatie. De meeste actieve gebruikers van Snapchat (56%) zijn tussen de 15 en 19 jaar. Van alle mensen boven de 40 gebruikt nog geen 1% de applicatie.

Hoe werkt Snapchat?

Met de Snapchat applicatie op je smartphone kun je foto’s en filmpjes sturen naar je vrienden. Deze zijn nadat ze geopend worden een beperkte tijd (maximaal 10 seconden) zichtbaar. De tijdelijke weergave heeft zo zijn charme, hierdoor worden gebruikers uitgedaagd om niet te lang na de denken over het nemen van een foto of video en mag deze dus spontaan, lelijk en saai zijn.

Een belangrijk element van Snapchat is dat de genomen foto’s en video’s versiert kunnen worden met (plaatsgebonden) stickers en emoticons. Ook kan je, vanwege de gezichtherkenning in de software, video’s en foto’s maken met grappige gezichten en animaties.

Snapchat Geofilters

Snapchat staat toe, en stimuleert, dat individuele personen en bedrijven eigen Geofilters maken en toevoegen op Snapchat. De realisatie van Geofilters zijn te verdelen in twee groepen:

Community
Indivuduele kunstenaars en ontwerpers worden aangemoedigd om Snapchat Geofilters te maken voor plaatselijke bezienswaardigheid of andere belangrijke gebouwen of locaties. Belangrijk is dat bij deze optie geen logo’s of handelsmerken zijn toegestaan.

On-Demand
Dit is een een betaalde optie. Deze optie is voor bedrijven en particulieren die een eigen Snapchat Geofilter willen toevoegen op een specifieke locatie. Dit kan bijvoorbeeld een logo zijn maar ook een andere vorm van reclame. Handelsmerken en logo’s zijn toegestaan.

Deze laatste groep biedt bedrijven de kans om aan te sluiten bij een jonge doelgroep en op een leuke manier bekendheid te creëren.

Leer meer van onze blogs

3 stappen om de klanttevredenheid te verbeteren tijdens COVID-19

Bij iedereen, inclusief jouw klanten, ligt de focus op de COVID-19 pandemie en bijbehorende maatregelen. Jouw klanten houden ...
Blog bekijken

Bespaar tijd met je persoonlijke assistent

Iedereen wil de behoeften van zijn klanten optimaal vervullen. Toch merken veel bedrijven dat het niet altijd mogelijk ...
Blog bekijken

Wat is CDN? En wat zijn de voordelen?

Sommige grote websites zijn soms heel snel geladen. CDN is een vorm van hosting waarbij gebruik word gemaakt ...
Blog bekijken

Wat is SSL certificaat? En waarom heb ik deze nodig?

Een SSL-certificaat wordt steeds belangrijker voor een website. Dit certificaat zorgt voor de beveiliging van gegevens tussen de ...
Blog bekijken

Supersnelle website met Caching. Wat zijn de voordelen?

De exacte details van caching zijn complex. Het idee is echter simpel. Een website wordt honderden en soms ...
Blog bekijken

Het perfecte (web)font: Tips en uitleg

Designers steken vaak veel tijd in het uitzoeken van de perfecte fonts voor hun website. En daar kan ...
Blog bekijken

Wat zijn KPI’s en wat kan je er mee?

Het is het belangrijkste om een doel te bepalen van wat je wilt bereiken op je website. Wat ...
Blog bekijken

Hogans meets Firebase

Firebase is de NoSQL document database van Google. Het is er al een tijdje, dit jaar flink 2018 ...
Blog bekijken

Wat te doen met ruwe data?

Ruwe data omzetten in realtime actie kan maar al te lastig zijn. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst ...
Blog bekijken

Drupal vs WordPress

Zowel Wordpress als Drupal zijn beide een zogenaamde CMS (Content Management System) wat betekent dat content gemakkelijk onderhouden ...
Blog bekijken