Wat te doen met ruwe data?

Ruwe data omzetten in realtime actie kan maar al te lastig zijn. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 43% van de marketeers, die samen meer dan 1 miljard dollar opleveren, aangeven dat ze de mogelijkheid van het omzetten van data naar realtime actie missen. Hogans helpt uw bedrijf bij het omzetten van deze data naar actie.

NoSQL en Firebase

Hogans werkt met NoSQL databases waarmee bigdata op de juiste manier wordt opgeslagen. We kunnen nadat de basis is gelegd beginnen met de invulling van een applicatie. Doordat er gewerkt wordt met NoSQL kunnen we extreem grote hoeveelheden big data verwerken. Hogans werkt met Google Firebase. Firebase helpt bij het voorspellen en het clusteren van data. Wil je graag wat meer te weten komen over big data, NoSQL en Firebase? Lees dan het artikel dat we hier eerder al over schreven.

Prediction en machine learning

Prediction en machine learning kunnen door Hogans worden toegepast in samenwerking met de Firebase omgeving van Google. Maar wat is prediction en machine learning nou eigenlijk? Neem als voorbeeld jezelf. Door de jaren heen heb je ervaringen opgedaan waardoor je hebt geleerd wat je in bepaalde situaties moet doen en kan je toekomstige gebeurtenissen voorspellen. Gaat het bijvoorbeeld regenen deze tijd van het jaar? Moet je stoppen als het verkeerslicht op rood springt? Is een huwelijk in GTST niet kapot te krijgen?

Computers gebruiken daarentegen data op een andere manier dan wij doen. Zij krijgen een bepaald aantal instructies die ze moeten volgen. Door Prediction en machine learning kan een computer toch leren van gebeurtenissen uit het verleden. Kijk bijvoorbeeld naar Netflix. Bij Netflix onthoud je profiel wat jij kijkt en op basis daarvan worden andere films en series aanbevolen. Als je op Google iets opzoekt worden de resultaten die het meest relevant voor jou zijn als eerst weergegeven.

Bron: Telegraph. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 43% van de marketeers

Denk daarnaast ook aan nieuwsbrieven die worden geautomatiseerd dankzij profiling. De klant krijgt daardoor aanbiedingen die voor hem/haar het meest relevant zijn. De kans dat de klant wat koopt is hierdoor een stuk groter. 

Leer meer van onze blogs

3 stappen om de klanttevredenheid te verbeteren tijdens COVID-19

Bij iedereen, inclusief jouw klanten, ligt de focus op de COVID-19 pandemie en bijbehorende maatregelen. Jouw klanten houden ...
Blog bekijken

Bespaar tijd met je persoonlijke assistent

Iedereen wil de behoeften van zijn klanten optimaal vervullen. Toch merken veel bedrijven dat het niet altijd mogelijk ...
Blog bekijken

Wat is CDN? En wat zijn de voordelen?

Sommige grote websites zijn soms heel snel geladen. CDN is een vorm van hosting waarbij gebruik word gemaakt ...
Blog bekijken

Wat is SSL certificaat? En waarom heb ik deze nodig?

Een SSL-certificaat wordt steeds belangrijker voor een website. Dit certificaat zorgt voor de beveiliging van gegevens tussen de ...
Blog bekijken

Supersnelle website met Caching. Wat zijn de voordelen?

De exacte details van caching zijn complex. Het idee is echter simpel. Een website wordt honderden en soms ...
Blog bekijken

Het perfecte (web)font: Tips en uitleg

Designers steken vaak veel tijd in het uitzoeken van de perfecte fonts voor hun website. En daar kan ...
Blog bekijken

Wat zijn KPI’s en wat kan je er mee?

Het is het belangrijkste om een doel te bepalen van wat je wilt bereiken op je website. Wat ...
Blog bekijken

Hogans meets Firebase

Firebase is de NoSQL document database van Google. Het is er al een tijdje, dit jaar flink 2018 ...
Blog bekijken

Drupal vs WordPress

Zowel Wordpress als Drupal zijn beide een zogenaamde CMS (Content Management System) wat betekent dat content gemakkelijk onderhouden ...
Blog bekijken

Waarom je zoveel tabs open hebt staan (en hoe je het stopt)

Heb jij dag in dag uit minstens vijftig tabs tegelijkertijd openstaan? Dat komt je productiviteit niet ten goede. ...
Blog bekijken