Relevant Casting: Meer experience, meer omzet.

Narrowcasting is inmiddels een bekende reclame uiting in de marketing. Ook kapsalon Hair & Beauty Company maakt gebruik van Narrowcasting.

17 Sep 2016

Leestijd 3 minutes

Narrowcasting is  inmiddels een bekende reclame uiting in de marketing. Ook kapsalon Hair & Beauty Company maakt in haar salons gebruik van Narrowcasting. Elke salon heeft één tv-scherm waarop het narrowcasting-materiaal wordt getoond. In samenwerking met Hogans Agency worden de salons momenteel uitgerust met een nieuwe techniek: Relevant Casting. Om zo het koopgedrag van de klant nog effectiever te beïnvloeden.

Wat is Narrowcasting?

Bij narrowcasting worden video’s getoond op tv-schermen. Deze video's bestaan uit reclames en de schermen staan vaak in ruimtes waar veel mensen (langs)komen. Het kan zijn dat een organisatie gebruik maakt van narrowcasting om eigen reclamebeelden te tonen aan klanten. Anderzijds is het ook niet ongebruikelijk dat narrowcasting wordt ingezet om andere bedrijven -tegen betaling- te tonen.

Hoewel algemene studies aantonen dat narrowcasting een omzet verhogend effect heeft op de doelgroep blijkt het lastig om individuele narrowcasting projecten te meten.

Hoe wordt Narrowcasting ingezet bij Hair & Beauty Company?

Bij Hair & Beauty Company wordt narrowcasting ingezet om de sfeer en beleving in de salons te benadrukken. Naast het tonen van de nieuwste producten en behandelingen worden rustgevende beelden laten zien. Bijzonder is dat deze narrowcasting niet alleen gericht is op de gasten in de salons maar ook op de medewerkers. De getoonde beelden zijn ook voor hen bedoeld als inspiratie.
 

Wat is Relevant Casting?

Relevant Casting is het tonen van relevantie informatie aan klanten. Dit wordt gedaan met aantrekkelijke video’s en animaties die specifiek gericht zijn op de klanten in de stoel. Dit wordt getoond op een klein scherm (tablet) die dicht bij de klant staat.

71% van de koopbeslissingen worden in de winkel genomen

Wat is het verschil met Narrowcasting?

Het verschil met Narrowcasting is dat de content bij Relevant Casting op een relatief klein scherm getoond wordt die voortdurend in het blikveld en nabijheid van de klant staat. De content die getoond wordt is specifiek afgestemd op deze klant. Content die ingedeeld is op verschillende doelgroepen wordt geplaatst in afspeellijsten die gericht zijn op deze doelgroepen.  

Narrowcasting in een salon zorgt voor sfeer, professionaliteit en afleiding. Maar tijdens de behandeling, als de klant stil zit is de content die getoond wordt niet goed te zien en worden aanbiedingen, acties of advies niet goed gezien door de klant. Een bijkomend voordeel van Narrowcasting is dat het de medewerkers gedurende de dag inspireert. De beelden die getoond worden op Relevant Casting zijn niet bedoeld ter inspiratie van de medewerkers maar meer ter ondersteuning bij het aanprijzen van nieuwe acties en producten.

Bekijk meer over Relevant Casting op relevantcasting.com

Deel dit artikel

Leer meer van Casestudies