Betrek klanten en maak gebruik van loyaliteit

Alle kapperszaken in Nederland zijn momenteel gesloten vanwege de maatregelen tegen het COVID-19 virus. Dit heeft een groot effect op alle kapperszaken in Nederland. In deze moeilijke periode is het meer dan ooit belangrijk om betrokken te blijven bij jouw klanten en ze op de hoogte te houden van de ontwikkelingen in jouw salon. Ook als je nog niet open mag.

Met behulp van productverkoop, Color Kits en waardebonnen zorgen veel kappers voor extra omzet. Voor een aantal van onze klant hebben deze acties opgezet en de resultaten bijgehouden.

Maak gebruik van loyaliteit

Veel klanten van salons zijn loyaal en betrokken. Deze klanten kan je in een moeilijke tijd om hulp vragen. Zonder hier extra korting op te gegeven.

Zit je in de positie waarbij je echt omzet nodig hebt om deze tijd door te komen. Dan is het inzetten van waardebonnen zeker iets om te overwegen. Bedenk dat het mogelijk is om deze waardebonnen onder eigen voorwaarden te verkopen. Denk bijvoorbeeld aan ingangsdatum, duur of manier van besteding. Op deze manier heeft jouw salon toch inkomsten zonder dat je hier in de toekomst last van krijgt.

Resultaten

Een aantal van onze klanten is al gestart met verkopen van waardebonnen gekozen en wij zien en horen dat dit een groot succes is. Niet alleen financieel kan dit rekenen op een positief effect, maar ook op hartverwarmende reacties.

Winactie: Extra motivatie en betrokkenheid

Om ook weer wat terug te doen voor je klanten is het mogelijk om de waardebon aan een winactie te koppelen. Op deze manier kun je de loyale klanten, die paraat staan om jou door deze moeilijke tijd te helpen, belonen en betrokken houden. Dit is uiteraard een optie, en geheel vrij invulbaar.

Klanten gemakkelijk laten betalen


Er is gekozen voor een koppeling met Mollie. Door deze koppeling kunnen klanten direct afrekenen via SEPA, Ideal, Bankcontact of Creditcard. Klanten kunnen daardoor zelf kiezen welke betaalmethode hun voorkeur heeft. Dit kan de doorslag geven om te bestellen.

3 stappen om de klanttevredenheid te verbeteren

Het consumentengedrag verandert en eist naast offline klantvriendelijkheid ook online klantvriendelijkheid*. Dit is een ideale mogelijkheid om eerder verloren klanten weer terug te laten komen na 20 mei. Met deze nieuwsbrief willen wij je inspireren en informeren over de mogelijkheden tijdens deze crisis.

Leer meer van onze cases

Kappers Homekit: blijf betrokken

De coronacrisis zorgt voor een digitale shift. De ene sprint naar de Kruidvat of de Etos de ander ...
Case bekijken

Website en webshop Human Design Coach

Voor Human Design heeft Hogans een website gerealiseerd die informatie biedt over het Human Design Principe. Bezoekers kunnen ...
Case bekijken

Inova Hair B2B webshop

Voor Inova Hair heeft Hogans een moderne site gerealiseerd die met uitzonderlijk veel gemak voor het bestellen van ...
Case bekijken

De nieuwe website van Top Hoveniers Dauvillier

De nieuwe website van Top Hoveniers Dauvillier draagt bij aan het vertrouwen van bezoekers door professionaliteit uit te ...
Case bekijken

Huisstijl en website Allround Trading

Als International Trading Company is het onmogelijk om zonder een professionele indruk met vertrouwen te handelen. Dit geldt ...
Case bekijken

Een moderne website voor Koeman reclame

Koeman reclame wilde door een nieuwe website meegaan met de tijd. Wij hebben de website in 2019 geheel ...
Case bekijken

Webshop De Bruin B.V. met Magento 2

Met de realisatie van de nieuwe website/webshop van de Bruin B.V. komt een einde aan het scheiden van ...
Case bekijken

Online vakmanschap voor VDH Loodgieter

Voor de nieuwe website van VDH Loodgieter hebben we gebruik gemaakt van Hogans Play. Door dit systeem te ...
Case bekijken

Hogans brand TEDx Wageningen University

6 november was het zo ver. Het allereerste TEDx Wageningen University event! Deze events zijn eendaagse conferenties volgens ...
Case bekijken

Hogans maakt de perfecte website voor Schaafsma Kliniek

Omdat wij bij Hogans er alles aan doen om onze websites zo perfect mogelijk te maken. Vinden wij ...
Case bekijken