3 stappen om de klanttevredenheid te verbeteren tijdens COVID-19

Bij iedereen, inclusief jouw klanten, ligt de focus op de COVID-19 pandemie en bijbehorende maatregelen. Jouw klanten houden online alles in gaten. Deze blog gaat over wat je nu kunt doen. Wat kán ik online doen? Kan ik ook online aan mijn bedrijf werken? Jazeker! Er zijn veel opties die je ter overweging kunt nemen. Hieronder onze 3 belangrijke onderwerpen die we warm aanbevelen. 

1. Betrek en inspireer jouw klanten

Blijf inspireren met Pinterest en mailing. Maak mooie moodboards en deel, kortom: inspireer.

Maak filmpjes om online betrokken te blijven.

Investeer in Live conversaties met je klant, bijv. via Telefoon, Whatsapp en / of onze Digitale Assistent.

Zet professionals die normaal in het veld staan achter telefoongesprekken.

Blijf proactief contact zoeken met je klanten. 

Wees ten alle tijden transparant. Wat ga je doen? Hoe handelt jouw bedrijf nu?

In deze tijd kun je lastig een survey versturen wat je klanten precies willen. Wat je wel kunt doen is jouw klanten betrekken en inspireren

2. Optimaliseer je klantbeleving

Wat twee weken geleden nog goed werkte kan nu helemaal verkeerd zijn, overweeg het volgende:

Kijk kritisch naar de beleving die je voorheen leverde.

Doe hetzelfde met geplande belevingen.

Maak meer dan ooit prioriteit van “simpelheid” en “duidelijkheid”. Verstuur een duidelijke boodschap naar jouw klanten.

3. Betrek medewerkers en collega’s ook bij de ontwikkelingen rondom COVID-19

Jouw klanten (extern) zijn belangrijk. Maar jouw medewerkers (intern) mogen ook zeker niet onderschat worden. De angst slaat bij velen toe dus is het belangrijk dat je er juist nu voor je medewerkers bent. 

Medewerkers ervaren ook angst, praat er met hen over.

Wees op de hoogte van de geldende regels en hoe de overheid handelt. Bespreek dit met jouw medewerkers. Bekijk hier de regelingen.

Klanten kunnen soms tijdens deze tijd extra stress geven, houd hier rekening mee. 

Investeer in de well-being van jouw medewerkers om de klanttevredenheid te vergroten. Betrek ze pro-actief bij het bedrijf. 

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf?

Neem contact op met Hogans voor een vrijblijvend gesprek.

Leer meer van onze blogs

Bespaar tijd met je persoonlijke assistent

Iedereen wil de behoeften van zijn klanten optimaal vervullen. Toch merken veel bedrijven dat het niet altijd mogelijk ...
Blog bekijken

Wat is CDN? En wat zijn de voordelen?

Sommige grote websites zijn soms heel snel geladen. CDN is een vorm van hosting waarbij gebruik word gemaakt ...
Blog bekijken

Wat is SSL certificaat? En waarom heb ik deze nodig?

Bij Hogans maken wij gebruik van een SSL-certificaat bij het maken van een website. Dit bestand zorgt ervoor ...
Blog bekijken

Supersnelle website met Caching. Wat zijn de voordelen?

De exacte details van caching zijn complex. Het idee is echter simpel. Een website wordt honderden en soms ...
Blog bekijken

Het perfecte (web)font: Tips en uitleg

Designers steken vaak veel tijd in het uitzoeken van de perfecte fonts voor hun website. En daar kan ...
Blog bekijken

Wat zijn KPI’s en wat kan je er mee?

Het is het belangrijkste om een doel te bepalen van wat je wilt bereiken op je website. Wat ...
Blog bekijken

Hogans meets Firebase

Firebase is de NoSQL document database van Google. Het is er al een tijdje, dit jaar flink 2018 ...
Blog bekijken

Wat te doen met ruwe data?

Ruwe data omzetten in realtime actie kan maar al te lastig zijn. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst ...
Blog bekijken

Drupal vs WordPress

Zowel Wordpress als Drupal zijn beide een zogenaamde CMS (Content Management System) wat betekent dat content gemakkelijk onderhouden ...
Blog bekijken

Waarom je zoveel tabs open hebt staan (en hoe je het stopt)

Heb jij dag in dag uit minstens vijftig tabs tegelijkertijd openstaan? Dat komt je productiviteit niet ten goede. ...
Blog bekijken